Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.2i TWIN-TEC 144KM Y22XE miał zastosowanie w latach 1999-2003 jedynie w modelu Opel Omega .Konstrukcja całkowicie oparta na wersji 2-litrowej z wieloma wariantami mocy serynie wyposażone w katalizatory. Silnik występował w dwóch wariantach z głowicami SOHC oraz DOHC pierwszy miał oznaczenie C natomiast drugi X oraz Y. Silnik może poszczycić się dobrymi osiągami przyzwoitą dynamiką oraz kulturą pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
dobra dynamika
przyzwoite osiągi
dobra współpraca z LPG
Wady
wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 80.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną