Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0i TWIN-TEC Turbo 204KM C20LET miała zastosowanie w latach 1992-1996 w sportowych modelach Opla .Konstrukacja silnika oparta na poprzedniej odmianie C20XE w której wprowadzono szereg zmian. Jednostka została wyposażona w turbodoładowanie oraz otrzymała nową głowicę to podstawowe zmiany w stosunku do wspomnianej odmiany. Ta odmiana była przedsionkiem do skonstruowania pierwszej odmiany 2 litrowej z rodziny Ecotec. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami świetną dynamiką oraz dobra kultura pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
dobra kultura pracy
świetne osiągi
Wady
wysoki poziom spalania
awarie osprzętu
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 60.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną