Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0i TWIN-TEC 150KM C20XE był stosowany w latach 1987-1994 w modelach Opel Astra F Calibra oraz Vectra. To pierwsza odmiana tej jednostki w której zastosowano dwa wałki rozrządu i był przystosowany do modeli o charakterze sportowy. Jednostka trwała o niskiej awaryjności z dobrą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy .Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania ,rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
Wady
wysokie poziom spalania
drobne awarie elektryki
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 60.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną