Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0 Turbo ecoFLEX 220KM A20NHT wszedł do produkcji w 2008 jako 2 generacja rodziny L850 i zasilał modele koncernów Opel oraz Saab .Jednostka produkowana od lat 90-tych która przez lata przeszła szereg modyfikacji. Konstrukcja wykonana ze stopów aluminium jak również tłoki, z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością. Po stronie minusów trzeba zapisać wysokie koszty serwisu oraz duży poziom spalania.
Opinia:
Bardzo dobry silnik, trwały i niezawodny. Może nie należy do oszczędnych ale nie można mieć wszystkiego :)) Remont rozrządu ( dwa łańcuchy) w przy przebiegu 163 000. Pewnie posłużyłby dłużej gdyby nie pęknięty ślizg łańcucha.
8.0/10
6.0/10
10.0/10
Zalety:
- Dobra dynamika
- dobra elastyczność
- bez problemu gania 240km/h