Silnik Opel 2.0 E-Turbo 230KM F20SHR wszedł do produkcji w 2020 jako 3 generacja rodziny L850 i zasilał model Opel Insygnia B FL. Jednostka przeszła wiele modyfikacji i została wyposażona w szereg nowinek technologicznych które pozwoliły na osiągnięcie lepszych osiągów. Do najważniejszych trzeba zaliczyć nowatorski system zarządzania paliwem AFM inaczej znane jako dezaktywacja cylindrów. Zasada systemu to odłączanie połowy cylindrów podczas powolnej jazdy co przekłada się na obniżenie poziomu zużycia paliwa.
Konstrukcja wykonana ze stopów aluminium ,z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll ,intercooler i elektronicznie sterowany zawór wastegate. Dodatkowo zastosowano specjalny kolektor wydechowy który wytrzymuje temperaturę 980 wydostający się z turbiny.Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością. Po stronie minusów trzeba zapisać wysokie koszty serwisu oraz duży poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |