Opel

Silnik Opel 1.8 16V VVT 140KM Z18XER

36131
Silnik Opel 1.8 16V VVT 140KM Z18XER

Silniki Opel VVT / ecoFLEX są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.8 16V VVT 140KM Z18XER  powstała na bazie starszej odmiany 1.8125KM XE  i miał zastosowanie w szeregu modeli marki Opel.Została  wyposażona w zmienne fazy rozrządu z wielopunktowym wtryskiem i rozrządem opartym na pasku. Konstrukcja nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na dużą żywotność. Trzeba nadmienić że silnik z pierwszych lat produkcji miał problem ze zmiennymi fazami rozrządu ,powodem były wadliwe zaworki co powodowało przytykanie się kanałów olejowych.


Nie bez znaczenia był długi interwał wymiany oleju  zalecany przez serwis bo aż 30tys/km !!! Skrócenie go do 10 tys pozwoli na unikniecie kosztownych awarii zmiennych faz rozrządu i nie tylko.Niestety serwis oraz części nie należą do niskich,ważne żeby odpowiednio dbać o serwis oraz wymiany  olejów i podzespołów na czas.To przełoży się na niską awaryjność przez co nikniemy wysokich kosztów napraw.Na plus trzeba zapisać   bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoitą kultura pracy .Minusem jest dosyć duży poziom spalania rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • drobne awarie elektryki -cewki
  • zatykanie się kanałów olejowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (5.7)
Trwałość 5.6/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 3

Najbardziej awaryjna część

17%
7%
9%
7%
41%
7%
13%
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

26.09.2024 Astra h
(2.7)
Opinia: Witam opel poszedł na skruty i usmarzyl wszystkie swoje silniki podwyższając tęperatuer na termostacie od 103 do 110 . Osiągną niższą emisje spalin . Eko terroryzm. Normalna tęperatura oleju w silniku spalinowym to 95 stopni nie 110. Dlatego opla już nie ma
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Piękna historia motoryzacl
Wady: Szaleństwo ekologiczne
  • Silnik: 1.8
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
26.09.2024 Astra h
(2.7)
Opinia: Wysoka temperatura pracy tego silnika. Termostat ustawiony od 103 do 110 stopni wszystkie podzespoły się smażą. Chłodniczka oleju umiejscowiona pod kolektorem wylotowym który gotuje w niej olej i wypala uszczelnienia . Ewidentna wada konstrukcyjna silnik wiecznie w oleju bo uszczelnienia wypalone..
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamika lecz tylko w małych kupę i w hadzbekach. Do cięższych trochę słaby.
Wady: Wycieki olej
  • Silnik: 1.8
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
22.12.2022 Opel zafira b
(8.7)
Opinia: Auto ople zafira b, produkcja 2008r. kupione w salonie gm w Niemczech z przebiegiem 148 tys. Od lata 2014 w kraju, auto samo w sobie genialne. Lepsze niż VW Touran. Wykonanie niestety słabe. Silnik lubi jeździć i być regularnie serwisowany. Olej wymieniać co 10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, żywotność. DOBRE DO LPG.
Wady: Wygłuszenie, slaba jakość materiałów.
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.10.2022 OPEL INSIGNIA A
(5.0)
Opinia: W silniku lubi umrzeć listwa cewek. Dodatkowo typowy problem z chłodniczką oleju, pokrywą zaworów i luzami zaworowymi. Niby prosta konstrukcja, ale koszty obsługi wcale takie niskie nie są.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja
Wady: Wysokie spalanie Wysoki koszt części zamiennych Częste problemy z cewkami
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
25.06.2022 Opel Vectra c
(9.3)
Opinia: Silnik bezawaryjny o ile pamiętasz o wymianie oleju. Najlepiej co rok bez względu na ilość przejechanych km. Jedyny minus to padająca cewka. Przez 7 lat wymieniłem 2x
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjny prosty silnik. Spalanie na trasie 6.4l/100km
Wady: Cewka
  • Silnik: 140 km Z18XER
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 178000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam