Opel

Silnik Opel 1.6 GSi 8V SOHC MPI 101KM C16SE

826
Silnik Opel 1.6 GSi 8V SOHC MPI 101KM C16SE

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Opel 1.6i 8V SOHC o mocy 101KM to mocniejsza odmiana po wersji C16NZ 75KM  stosowana w latach 1988-1992 w modelach Opel Astra oraz Corsa. Konstrukcja silnika bardzo prosta, nie skomplikowana co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek takich jak awarie cewek, awarie przepustnicy, sondy lambda oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to dużym problemem, ponieważ części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze i nie stwarza użytkownikom większych problemów, jedynie elektryka jest wrażliwa i uciążliwa. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 8V  jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • niskie koszty części
  • dobra współpraca z instalacją LPG

Wady

  • niska kultura pracy
  • awarie świec oraz kabli
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami