Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET miał zastosowanie w latach 2008-2013 w modelu Opel Astra i Opel Insygnia .To najmocniejsza odmiana jednostki 1.6 VVT którą wyposażono w Turbospreżarkę oraz intercooler. Ta wersja spełnia normy spalin Euro 4 oraz w odmianie A16LET Euro5.W konstrukcji zastosowano w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym wyposażonym w sterowane hydraulicznie koła pasowe .Luzy zaworowe są regulowane przez popychacze zaworowe zwane potocznie szklankami. Jednostka zaliczana do bardzo trwałych o niskiej awaryjności z bezproblemowym serwisem. Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG z którą silnik bardzo dobrze współpracuje.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
dostępność części
dobra współpraca z LPG
Wady
wysoki poziom spalania
drobne awarie elektryki-cewka
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Wbrew temu co ktoś napisał silnik posiada zmienne fazy rozrządu gdyż jego bazą jest 115 konny A16XER z rodziny VVT z którym dzieli wiele głównych podzespołów. Bardziej lubi wysokie obroty niż niskie. Dobrze brzmi, dużo pali, ogółem stara dobra szkoła. Jedyną poważną wadą jest termostat,
który otwiera się przy bardzo wysokiej temperaturze narażając go na przegrzanie i rozszczelnienia. Motor godny polecenia, w ważącej 1.5 tony Astrze J GTC daje rade i zdecydowanie lepiej pasuje niż rozklekotane diesle.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Cicha praca, Dobrze brzmi na wysokich obrotach, Trwały i bezproblemowy, Tani serwis
Wady:
Wysokie spalanie, Gorzej się zbiera z dołu niż słabsze silniki Volkswagena, Średni do LPG
Silnik:
180 koni A16LET
Rocznik:
2011
Przebieg:
192
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
27.09.2024Opel Insignia
(8.0)
Opinia:
ten silnik nie ma zmiennych faz rozrządu
minusem jest częste kontrolowanie 'szklanek' przy jeździe na LPG ( moje się rozjechały po 12-13 tys km jakoś)
dość dynamiczny w codziennej jeździe (masa Insigni niestety ok. 1,6 tony) więc mułem nie jest ale rakietą też nie
8.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
cicha praca
nieskomplikowany na pośrednim wtrysku
Wady:
częstsza kontrola popychaczy 'szklankowych' przy jeździe na LPG
Silnik:
A16LET 180 km
Rocznik:
2009
Przebieg:
167000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
24.11.2023Astra J
(9.0)
Opinia:
Godny uwagi
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Silnik:
180
Rocznik:
2012
Przebieg:
130000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
09.12.2022Insignia A
(7.7)
Opinia:
Jeżdżę insignia 3 lata i oprócz problemów z silnikiem na lpg po 25tys to nić się nie zepsulo. Po 25 tys na gazie szklanki rozjechane powyżej normy. Gniazda zaworowe zaczeły siadać. Po wymianie gniazd zaworowych na utwardzone koszt ok.2.5tys jest puki co Ok.