Opel

Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET

30927
Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.6 16V VVT Turbo 180KM Z16LET/A16LET miał zastosowanie w latach 2008-2013 w modelu Opel Astra i Opel Insygnia .To najmocniejsza odmiana jednostki  1.6 VVT którą wyposażono w Turbospreżarkę oraz intercooler. Ta wersja spełnia normy spalin Euro 4 oraz w odmianie A16LET Euro5.W konstrukcji zastosowano w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym wyposażonym w sterowane hydraulicznie koła pasowe .Luzy zaworowe są regulowane przez popychacze zaworowe zwane potocznie szklankami. Jednostka zaliczana do bardzo trwałych o niskiej awaryjności z bezproblemowym serwisem. Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG z którą silnik bardzo dobrze współpracuje.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • drobne awarie elektryki-cewka

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

65%
4%
7%
6%
6%
6%
7%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

13.10.2024 Astra J GTC
(8.0)
Opinia: Wbrew temu co ktoś napisał silnik posiada zmienne fazy rozrządu gdyż jego bazą jest 115 konny A16XER z rodziny VVT z którym dzieli wiele głównych podzespołów. Bardziej lubi wysokie obroty niż niskie. Dobrze brzmi, dużo pali, ogółem stara dobra szkoła. Jedyną poważną wadą jest termostat,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cicha praca, Dobrze brzmi na wysokich obrotach, Trwały i bezproblemowy, Tani serwis
Wady: Wysokie spalanie, Gorzej się zbiera z dołu niż słabsze silniki Volkswagena, Średni do LPG
  • Silnik: 180 koni A16LET
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 192
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
27.09.2024 Opel Insignia
(8.0)
Opinia: ten silnik nie ma zmiennych faz rozrządu minusem jest częste kontrolowanie 'szklanek' przy jeździe na LPG ( moje się rozjechały po 12-13 tys km jakoś) dość dynamiczny w codziennej jeździe (masa Insigni niestety ok. 1,6 tony) więc mułem nie jest ale rakietą też nie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cicha praca nieskomplikowany na pośrednim wtrysku
Wady: częstsza kontrola popychaczy 'szklankowych' przy jeździe na LPG
  • Silnik: A16LET 180 km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 167000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
24.11.2023 Astra J
(9.0)
Opinia: Godny uwagi
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
09.12.2022 Insignia A
(7.7)
Opinia: Jeżdżę insignia 3 lata i oprócz problemów z silnikiem na lpg po 25tys to nić się nie zepsulo. Po 25 tys na gazie szklanki rozjechane powyżej normy. Gniazda zaworowe zaczeły siadać. Po wymianie gniazd zaworowych na utwardzone koszt ok.2.5tys jest puki co Ok.
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dybamika
Wady: Popychacze szklankowe
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam