Opel

Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC 106KM X16XE

1535
Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC 106KM X16XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC o mocy 106KM miał zastosowanie w latach 1994-2000 w modelach Corsa B oraz Tigra A. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek jak to ma miejsce przy silnikach z pierwszych lat produkcji. Trzeba nadmienić że ta odmiana przez następne lata była modyfikowana i przy tym jej usterkowość została praktycznie wyeliminowana. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km. Rozwiązaniem tej usterki jest wymiana pierścieni tłokowych w razie dużo większych ubytków wiąże się z remontem. Do bardziej poważniejszych usterek są strzępienia paska rozrządu oraz awarie klap w dolocie, te usterki są bardziej kosztowne. Do drobnych i mniej kosztownych usterek można zaliczyć awarie cewek, awarie przepustnicy. Reasumując jednostka 1.6 16V ECOTEC jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • niskie koszty serwisu

Wady

  • uwaga na strzępiące się paski rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • duża konsumpcja oleju
  • drogie części osprzętu-przepustnicy silnika krokowego
  • uszkodzenie klap w dolocie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię