Opel

Silnik Opel 1.5 16V SGE Turbo 165KM B15XFT

22549
Silnik Opel 1.5 16V SGE Turbo 165KM B15XFT

Silniki Opel SGE / EDIT / E-Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Cadillac

Silnik Opel 1.5 Turbo 165KM B15XFT to najmocniejsza odmiana z rodziny SGE która weszła do produkcji w 2018 roku wraz z nowym modelem Opla Insignia Grand Sport. To nowoczesna  czterocylindrowa konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim w której wprowadzono najnowsze rozwiązania technologiczne. Zadaniem konstruktorów było wprowadzenie  technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika.



Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa  zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę. Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego. Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

74%
2%
3%
2%
2%
2%
14%
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

07.11.2024 Insignia b
(9.3)
Opinia: Silnik jak najbardziej ok, w miarę dynamiczny jak na budę insigni b. Spalanie na przyzwoitym poziomie, przy bardzo spokojnej jeździe z zasadami Eco drivingu potrafi zejść poniżej 6l normalna jazda to ok 7-8 w mieście 10 i więcej mowa o aucie w automacie. Mam
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy, Zadowalająca dynamika, Niskie spalanie, Norma euro 6
Wady: Brak
  • Silnik: 165
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 61000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
17.03.2023 OPEL INSIGNIA GRAND SPORT
(8.0)
Opinia: W Miare polecam auto świetne do jazdy na krótkie i średnie dystanse. Ale na długie przydały by się lepsze siedzenia. Na trasie 1000km Bo tyle mam do domu przy jeździe max do 120km Tankuje się raz i to w Tarnowie po przejechaniu 880km. Przy szybszej
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1.5 165km
  • Rocznik: 12.2018
  • Przebieg: 61420
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
01.10.2022 Opel Insignia B kombi
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, choć przejechałem dopiero 40 tys. km. Eleastyczny, wystarczająco dynamiczny mocy akurat do normalnej jazdy, choć oczywiście nie są to sportowe osiągi. Spokojnie daje radę w Oplu Insignia kombi. Tylko spalanie nie jest takie małe jakby się chciało (w mieście ok 10l, w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: elastyczny, cichy, wystarczająca dynamika.
Wady: trochę zbyt paliwożerny.
  • Silnik: 165km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
07.04.2022 Chevloret Malibu
(10.0)
Opinia: Mam ten silnik w malibu bardz żwawy i elastyczny gdybym nie był świadomy że to 1.5 spokojnie powiedziałbym że co najmniej 2.0
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastycznosc
  • Silnik: 166
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam