Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.4i SOHC 60KM X14NZ/SZ był stosowany w latach 1996-2000 w modelach Opel Astra,Corsa oraz Combo.Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 60.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą – tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Niewątpliwe atutem jednostki jest jej duża trwałość i niski poziom spalania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
jednopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
przyzwoity poziom spalania
dobra współpraca z LPG
Wady
słaba dynamika
drobne awarie osprzętu
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 60.000 km
Ilość oleju silnikowego:
3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną