Opel

Silnik Opel 1.4i 8V SOHC 60KM X14NZ/SZ

979
Silnik Opel 1.4i 8V SOHC 60KM X14NZ/SZ

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Opel 1.4i SOHC 60KM X14NZ/SZ był stosowany w latach 1996-2000 w modelach Opel Astra,Corsa oraz Combo.Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 60.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą – tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Niewątpliwe atutem jednostki jest jej duża trwałość i niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami