Silnik Opel 1.4i SOHC 60KM C14NZ był stosowany w latach 1989-1996 w szeregu modeli koncernu Opel. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 60.000 km. Jednostka trwała, o prostej konstrukcji, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą – tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (4.7) |
Trwałość | 3.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 1.0/10 |