Silniki Opel SGE / EDIT / E-Turbo są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.4 SGE EcoTec 100KM B14XE wszedł do produkcji w 2015 roku wraz z debiutem modelu Opla Astra K. Jednostka pochodzi z najnowszej rodziny silników SGE w której zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań. Ta wersja posiada wtrysk wielopunktowy, ale występuję również inne odmiany z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką. Niezależnie od tego w silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu (DCVCP) a do konstrukcji użyto stopów lekkich. Jednostka charakteryzuje się bardzo cichą pracą oraz niskim zużyciem paliwa.
Opinia:
Kupiłem jako nowy fabrycznie w 2017. Przejechałem bez problemów 67000 km. Świadomie został przeze mnie wybrany ten właśnie model, ponieważ silniki opla z turbinami, to tylko same problemy z pękającymi tłokami i zacierającymi się cylindrami. Nie jest to demon mocy i prędkości,
ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarczający. Na autostradzie też nie odstaje od limuzyn.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
jak do tej pory bezawaryjny
Wady:
nie stwierdziłem
Silnik:
100 kM
Rocznik:
2017
Przebieg:
67000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
29.12.2022Opel Astra K hatchback
(9.3)
Opinia:
Kupując Astrę K z tym silnikiem planowałem założenie instalacji LPG. Bezproblemowa jazda na benzynie, kulturalna praca silnika, niskie spalanie, a z drugiej strony dodatkowy serwis instalacji gazowej i ograniczone miejsce w bagażniku na butlę (akumulator w bagażniku) spowodowały, że zrezygnowałem z instalacji gazu. Po dotychczasowych
doświadczeniach widzę szansę na lata jazdy bez problemów z silnikiem.