Opel

Silnik Opel 1.2 12V Turbo 131KM GPF F12XHT/D12XHT

1197
Silnik Opel 1.2 12V Turbo 131KM GPF F12XHT/D12XHT

Silniki Opel SGE / EDIT / E-Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Cadillac

Silnik Opel 1.2 12V Turbo 131KM GPF F12XHT/D12XHT był stosowany od roku 2018 w kilku modelach aut marki Opel.Jest to jednostka francuskiego koncernu PSA o nazwie  PureTech która jest szeroko stosowana w modelach Citroen/Peugeot.

Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest odmianą z rodziny PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.


Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowani


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 km lub 6 lat /pracujący w oleju
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30 GM dexos1/ Gen 2, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
33%
17%
17%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami