Silnik Nissan 2.0i 136KM-140KM SR20DE
Jest to japońska konstrukcja z rodziny silników SR wykorzystywana w wielu modelach Nissana. Konstrukcja weszła do produkcji w 1989r i jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niską awaryjność – można rzec, że praktycznie zerową. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha.
Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, ma przyzwoite parametry jest w miarę oszczędny, spalanie oscyluje na poziomie 7-8 L. Rodzina silników SR została zastąpiona po roku 2000 przez silniki z grupy QR, które spełniały wymagane norm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |