Silniki Nissan SOHC / DOHC / MPFI są stosowane w samochodach marki
Silnik Nissan 1.6 90KM GA16DS był stosowany w latach 1990-1993 w modelach Nissan Sunny Primera oraz Nissan 100NX.To odmiana z rodziny GA w której zastosowano Gaźnik sterowany elektronicznie. Konstrukcja nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach przez co nie sprawiała użytkownikom większych problemów. Do minusów trzeba zaliczyć słabą dynamikę oraz dosyć wysoki poziom spalania zwłaszcza w jeździe miejskiej .Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze a jego atutem niewątpliwe jest niska awaryjność i bezproblemowa dostępność części.
Opinia:
Bardzo dobry silnik. Do remontu wytrzymuje około +400kkm. Dosyć elastyczny jak na tę pojemność. Dobrze współpracuje z LPG. Nie wiem skąd wyżej zdanie o słabej dynamice. 90KM napędza 1050kg (100NX) w mniej niż 11 sekund do setki i przy dobrych wiatrach dobijemy do 200km/h GPS.
Przecież to świetny wynik. Może nie być połowy płyny chłodniczego w układzie, a temperatura nawet nie drgnie. Hydrauliczna regulacja luzów zaworowych, bardzo dobra kultura pracy. Nic nie wali i nie klepie. Łańcuch rozrządu wytrzymuje mniej więcej tyle co sam silnik. Jak już to wcześniej sypią się jego napinacze. Wtedy przy 3k RPM słychać dzwonienie. Gaźnik bezawaryjny, pod warunkiem że nie stał bez benzyny X czasu. No i niestety, 5 metrów wężyków od podciśnień. Potrafi to napsuć krwi. Przy baaardzo oszczędnej jeździe i odpowiednich warunkach da się zejść na trochę ponad 6l/100km benzyny i niecałe 7l LPG. Za to jak dajemy ognia po mieście to gazu łyknie nawet i 15l gazu. Przy normalnej jeździe 9l LPG w trasie i 11-12l w mieście.
8.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika i elastyczność, kultura pracy, bezawaryjność, prostota (poza podciśnieniami)
Wady:
Spalanie mogłoby być mniejsze, ale to w końcu jeszcze gaźnikowa konstrukcja.