Silnik Nissan 1.5 12V VC-T 163KM Mild Hybrid KR15DDT wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Nissan X-Trail. W silniku tym zastosowano nowatorskie rozwiązania, które znacząco wpłynęły na lepszą wydajność jednostki oraz obniżyły poziom spalania. Zasadą działania tzw. miękkiej hybrydy jest wspomaganie jednostki spalinowej podczas ruszania oraz przyspieszania. Odpowiada za to instalacja 48-woltowa z silnikiem o mocy 5KM zintegrowana z baterią litowo-jonową. Właśnie we wspomnianej baterii gromadzona jest energia w momencie hamowania oraz podczas jazdy na biegu jałowym.
Ulepszono system start-stop, który automatycznie wyłącza silnik na postoju lub biegu jałowym oraz gdy auto porusza się z prędkością do 18km/h. Ten zabieg wpływa na zmniejszenie obciążenia silnika oraz obniża spalanie. Energia wytworzona w akumulatorze nie tylko wspomaga rozruch auta ale również zasila urządzenia elektryczne. Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro 6d-ISC-FCM.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 163 KM
Moment obrotowy: 300 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 5 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 163 KM
Moment obr. systemu: 300 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |