Silnik Nissan 1.3 16V DIG-T 140/158KM Mild Hybrid HR13DDT

546
Silnik Nissan 1.3 16V DIG-T 140/158KM Mild Hybrid HR13DDT

Silniki Nissan DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 1.3 16V DIG-T Mild Hybrid HR13DDT o mocy 140KM lub 158KM wszedł do produkcji w 2022 roku jako miękka hybryda i zasila model Nissan Qashqai III generacji. Jednostka znana również  z modeli Renault Arkana oraz Austral o oznaczeniu 1.3 TCe. Znajdziemy tu mały 12V silnik elektryczny z baterią o pojemności 0,15 kWh dzięki czemu obniżono emisję spalin do poziomu 138g. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.



Konstrukcja silnika 1.3 DIG-T powstała przy współpracy dwóch koncernów: Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku. Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail. Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie, które do niedawana było stosowane tylko w silnikach Diesla.


Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l/100km co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza, że mamy do czynienia z modelami typu SUV. W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 140-158 KM

Moment obrotowy: 240-260 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.15 kWh

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)

Moc systemu: 140-158 KM

Moment obr. systemu: 240-260 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: RN17FE 0W20/5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami