Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.5 16V MIVEC Turbo 150KM 4G15T

4058
Silnik Mitsubishi 1.5 16V MIVEC Turbo 150KM 4G15T

Silniki Mitsubishi MIVEC są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen

Silnik Mitsubishi 1.5 MIVEC Turbo 150KM 4G15T był produkowany w latach 2004-2012 i zasilał modele Mitsubishi Colt  oraz Smart Forfour.To kolejna odmiana tego silnika który został wyposażony w turbosprężarkę oraz  system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoką kulturą pracy bardzo dobrą dynamiką oraz  przyzwoitym poziomem spalania. Silnik jest mało awaryjny i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 10 tys/km.



Niestety zdarzają się silniki które mają poważne problemy z poborem oleju już przy przebiegach 100 ty/km może to świadczyć o problemach pierścieniach tłokowych. W takich sytuacjach może się okazać że silnik nadaje się do remontu. Dlatego bardzo ważne jest pilnowanie systematycznego serwisowanie i wymiany na czas olejów oraz filtrów. Po za tą przypadłością jednostka uchodzi za trwałą i nie sprawiającą większych problemów. Jednak przed zakupem auta warto sprawdzić stan silnika aby uniknąć wyżej wymienionych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie zużycie oleju -awarie pierścieni tłokowych
  • nierówna praca na jałowym biegu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7-3.9 L, typ oleju: 10W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.9)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
25%
25%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

01.08.2023 Colt CZT z 2005r.
(10.0)
Opinia: Silnik 4G15T ma wiele do zaoferowania. Colt CZT jest fabrycznie zdławiony do 150KM i 210Nm, ale wystarczy jedna wizyta u dobrego tunera i robimy bezpieczne ~185KM i ~260Nm. Dopiero wtedy możemy poznać prawdziwe możliwości tej jednostki. Japońska technika w dobrym wydaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy, dynamika, trwałość
Wady: Fabryczne zdławienie
  • Silnik: 4G15T 150KM->185KM po mapie
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
11.02.2023 Colt Ralliart
(7.7)
Opinia: silnik cechuje swoisty dualizm; do 2,5 tys. obrotów ciągnie się jak flaki z olejem. Powyżej tej wartości daje ognia. Biorąc pod uwagę gabaryty auta ( Colt Ralliart) sporo pali - 90% jazda po mieście
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bardzo dobra dynamika na wyższych obrotach
Wady: na niskich obrotach muł
  • Silnik: 150 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 86000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
27.04.2022 Mitsubishi Colt CZT
(8.7)
Opinia: Mam wystrojony na 260 km i 330nm. Nie jest zakuty. Na razie żyje..
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 260km colt
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 211000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
04.04.2022 Colt CZT 2005
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry i trwały układ korbowo-tłokowy Rozrząd jest na pasku nie na łańcuchu! Wymieniać olej co max 10 tyś km i filtry i śmigać.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny Dynamiczny Podatny na tunning
Wady: Pali jak ciśniesz do 30 litrów/100km
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 99300
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam