Silnik MG Motor 1.5 16V T-GDi 162KM SGE 15E4E wwszedł do produkcji w roku 2024 i zasilał model MG HS .Jednostka czterocylindrowa z rodziny Small Gasoline Engine (SGE) produkowana przez koncern GM oraz SAIC Motor.Silnik z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w turbo-kompresor z intercoolerem.Jednostka zespolona jest z 7-biegową automatyczną skrzynią DCT, która przekazuje napęd na przedzie koła.Poza modelem HS dostępnym w Polsce od 2023 roku silnik montowany jest również w innym modelach MG Motor a także w samochodach GM takich jak Chevrolet Malibu czy Buick Envision pod oznaczeniem LFV.
W Europie ta jednostka jest już znana od 2018 roku i występowała w Oplu Insignia B pod nazwą 1.5 Turbo B15XFT.To nowoczesna konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim w której wprowadzono najnowsze rozwiązania technologiczne. Zadaniem konstruktorów było wprowadzenie technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika.Jednostka seryjnie została wyposażona w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF
Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę.Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego. Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa ze specjalnymi sześcio-otworowymi wtryskiwaczami paliwa co wpłynęło na bardzo dobra dynamikę oraz niezłe osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (8.2) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 7.0/10 |