Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 4.0 V8 32V BiTurbo Mild Hybrid 539KM M177

68
Silnik Mercedes 4.0 V8 32V BiTurbo Mild Hybrid 539KM M177

Silniki Mercedes-Benz V8 są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 4.0 V8 32V BiTurbo Mild Hybrid 539KM M177 wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila modele klasy premium marki Mercedes Benz. Silnik został doposażony w układ miękkiej  hybrydy z elektryczną instalacją EQ Boost 48V wytwarzającą dodatkową mocą 22kW z momentem obrotowym 250Nm.



Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika, który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.Jednostka bardzo nowoczesna odlana z aluminium, wyposażona w dwie turbosprężarki BorgWarner umieszczone między dwoma głowicami.



Nowej generacji układ wtryskowy zasilany przez wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch, które dają pięć wtrysków na cylinder. Dodatkowo silnik posiada system odłączania cylindrów. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

BiTurbo

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • układ miękkiej hybrydy

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 517 KM

Moment obrotowy: 730 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.9 kWh

Moc silnika EV: 22 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 539 KM

Moment obr. systemu: 730 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: 0W-20 MB 229.71/72, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami