Silnik Mercedes 4.0 V8 32V BiTurbo Mild Hybrid 539KM M177 wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila modele klasy premium marki Mercedes Benz. Silnik został doposażony w układ miękkiej hybrydy z elektryczną instalacją EQ Boost 48V wytwarzającą dodatkową mocą 22kW z momentem obrotowym 250Nm.
Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika, który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.Jednostka bardzo nowoczesna odlana z aluminium, wyposażona w dwie turbosprężarki BorgWarner umieszczone między dwoma głowicami.
Nowej generacji układ wtryskowy zasilany przez wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch, które dają pięć wtrysków na cylinder. Dodatkowo silnik posiada system odłączania cylindrów. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 517 KM
Moment obrotowy: 730 Nm
Pojemność baterii: 0.9 kWh
Moc silnika EV: 22 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 539 KM
Moment obr. systemu: 730 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |