Silnik Mercedes 2.0 R4 EQ Boost 258-299KM z rodziny M264 stosowany w latach 2018-2024 w samochodach Mercedes-Benz Klasa C W205, Klasa E W213 oraz GLC X253 i CLS C257.
Konstrukcja silnika o pojemności 2.0l wykonana z aluminium, turbodoładowana i wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM, z momentem obrotowym 150Nm oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę twin-scroll, zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta rodzina silników występowała w dwóch odmianach o oznaczeniach M260 i M264. Wersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 258-299 KM
Moment obrotowy: 370-400 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: 150 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 258-299 KM
Moment obr. systemu: 370-400 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |