Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo EQ Boost 258/299KM M264.92

32
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo EQ Boost 258/299KM M264.92

Silniki Mercedes R4 EQ Boost M260/M264 są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 EQ Boost 258-299KM z rodziny M264 stosowany w latach 2018-2024 w samochodach Mercedes-Benz Klasa C W205, Klasa E W213 oraz GLC X253 i CLS C257.

Konstrukcja silnika o pojemności 2.0l wykonana z aluminium, turbodoładowana i  wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM, z momentem obrotowym 150Nm oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.



Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę  twin-scroll, zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta rodzina silników występowała w dwóch odmianach o oznaczeniach M260 i M264. Wersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • miękka hybryda
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 258-299 KM

Moment obrotowy: 370-400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: 150 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 258-299 KM

Moment obr. systemu: 370-400 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami