Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo EQ Boost 190KM M260.92

101
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo EQ Boost 190KM M260.92

Silniki Mercedes-Benz EQ Boost są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo 190KM Mild Hybrid M260.92 z rodziny M260 stosowany od 2022 roku  w szeregu modeli Mercedes-Benz Klasa.Ta odmiana z oznaczeniem M260 jest stosowana poprzecznie z napędem na oś przednią.Silnik wyposażony seryjnie w start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF i uzyskał normę spalin Euro 6d.




Konstrukcja silnika o pojemności 2.0l wykonana z aluminium, turbodoładowana i  wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM, z momentem obrotowym 150Nm oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.




Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę  twin-scroll, zmienne fazy rozrządu VVT . Ta rodzina silników występowała w dwóch odmianach o oznaczeniach M260 i M264. Wersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • układ miękkiej hybrydy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 190 KM

Moment obrotowy: 300 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: 150 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 190 KM

Moment obr. systemu: 300 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 0W-20 MB 229.71/72, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

23%
15%
15%
15%
15%
8%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami