Silnik Mercedes 1.5 R4 16V Turbo 129/156KM to najsłabsza odmiana o tej pojemności z rodziny M264 stosowana od 2019 roku.
Jednostki o pojemności 1.5 L oraz 2.0L z rodziny M260/M264 weszły do produkcji w 2017 roku i zastąpiły silniki z rodziny M270. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę twin-scroll, zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta rodzina silników występowała w dwóch odmianach. Wersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |