Silnik Mercedes 1.5 16V Turbo EQ Boost M264.91 wszedł do produkcji w roku 2019 i zasilał model Mercedes-Benz Klasa C W205. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium, turbodoładowana, wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost.
Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 184 KM
Moment obrotowy: 280 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 184 KM
Moment obr. systemu: 280 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |