Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Mild Hybrid Turbo 163KM M282.81

341
Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Mild Hybrid Turbo 163KM M282.81

Silniki Mercedes-Benz EQ Boost są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Mild Hybrid Turbo 163KM M282.81wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila szereg modeli marki Mercedes Benz.Jest mocniejszą odmianą po wersji 136KM którą znajdziemy również pod maską wielu modeli Renault o oznaczeniu 1.3 TCe,.


Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM, z momentem obrotowym 150Nm oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej.


Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów.Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.



Opis Ogólny :

Konstrukcja silnika  powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku .Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail .


Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie które do niedawana było stosowane tylko w silnikach diesla. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska.


Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką ,wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza że mamy do czynienia z modelami typu SUV.W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 163 KM

Moment obrotowy: 270 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: 150 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 163 KM

Moment obr. systemu: 270 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-20 MB 229.71, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

23%
15%
15%
15%
15%
8%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami