Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-X 24V Hybrid 186KM HF-Y7

49
Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-X 24V Hybrid 186KM HF-Y7

Silniki Mazda e-SkyActiv-X są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-X 24V Hybrid HF-Y7 został wprowadzony w roku 2021 i zasila modele Mazda 3 oraz Mazda CX-30. To nowoczesna konstrukcja, w której znajdują się cechy silników diesla oraz benzyny z dodatkiem układu miękkiej hybrydy. Zamysłem inżynierów było stworzenie jednostki o bardzo niskim poziomie spalania przy jak najlepszych osiągach.



Zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne wzięte z jednostek benzynowych oraz diesla. Takim rozwiązaniem jest specjalny system SPCCI – to samoczynny zapłon sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową. Silnik otrzymuję bardzo ubogą mieszankę paliwo-powietrze (mała ilość paliwa plus duża ilość powietrza) sprężoną pod bardzo wysokim ciśnieniem niespotykanym wcześniej w silnikach benzynowych.



Te zabiegi znacząco wpłynęły na niskie zużycie paliwa. Dodatkowo silnik został wyposażony w układ miękkiej hybrydy 24V Hybrid. Znajdziemy tu generator prądu ISC zintegrowany z rozrusznikiem, który odpowiada za odzyskiwanie energii podczas hamowania. Energia jest magazynowana w akumulatorze o napięciu 24V, która potem jest wykorzystywana między innymi do uruchamiania silnika oraz zasilania elektryki auta. Wszystkie te zabiegi znacząco wpłynęły na polepszenie parametrów silnika, jego osiągów oraz spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
50%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię