Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-X 24V Hybrid HF-Y7 został wprowadzony w roku 2021 i zasila modele Mazda 3 oraz Mazda CX-30. To nowoczesna konstrukcja, w której znajdują się cechy silników diesla oraz benzyny z dodatkiem układu miękkiej hybrydy. Zamysłem inżynierów było stworzenie jednostki o bardzo niskim poziomie spalania przy jak najlepszych osiągach.
Zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne wzięte z jednostek benzynowych oraz diesla. Takim rozwiązaniem jest specjalny system SPCCI – to samoczynny zapłon sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową. Silnik otrzymuję bardzo ubogą mieszankę paliwo-powietrze (mała ilość paliwa plus duża ilość powietrza) sprężoną pod bardzo wysokim ciśnieniem niespotykanym wcześniej w silnikach benzynowych.
Te zabiegi znacząco wpłynęły na niskie zużycie paliwa. Dodatkowo silnik został wyposażony w układ miękkiej hybrydy 24V Hybrid. Znajdziemy tu generator prądu ISC zintegrowany z rozrusznikiem, który odpowiada za odzyskiwanie energii podczas hamowania. Energia jest magazynowana w akumulatorze o napięciu 24V, która potem jest wykorzystywana między innymi do uruchamiania silnika oraz zasilania elektryki auta. Wszystkie te zabiegi znacząco wpłynęły na polepszenie parametrów silnika, jego osiągów oraz spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |