Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 24V Hybrid PE-YK wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Mazda CX-5. To nowoczesna konstrukcja w układzie 24V Mild Hybrid, w której wprowadzono szereg nowości technologicznych takich jak specjalna geometria komory spalania oraz system dezaktywacji cylindrów. To specjalny system, który umożliwia odłączenie dwóch cylindrów z czterech w momencie kiedy nie ma dużego obciążenia silnika. Wszystko odbywa się automatycznie i kierowca nie odczuwa tej zmiany a w momencie przyspieszenia pojazdu cylindry wracają do pracy.
Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu miękkiej hybrydy, której zadaniem jest wspomaganie całego układu elektrycznego oraz obsługi systemów pokładowych. Energia, która jest do tego potrzebna odzyskiwana jest podczas hamowania przy pomocy generatora prądu ISC. Te zabiegi znacząco wpłynęły na lepszą wydajność auta oraz obniżenie spalania. Dodatkowo auta z tym silnikiem zostały seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |