Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI SmartStream 150KM G4FP

21188
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI SmartStream 150KM G4FP

Silniki Hyundai T-GDI SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 T-GDI o mocy 150KM pochodzi z rodziny Smartstream i wszedł do produkcji w roku 2020 zastępując starszą odmianę G4FD z rodziny Gamma. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni  z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration) .


Jest to nowatorski system który sam steruje otwarciem oraz zamknięciem zaworów co przełożyło się na lepsze osiągi ( wzrost o 4%) niższe spalanie (spadek o 5%) oraz dużo niższy poziom emisji (spadek o 12%).Silnik jest naszpikowany nowinkami między innymi wprowadzono nowy system zarządzania temperaturą silnika który jest wstanie odpowiednio szybko dogrzać silnik jak również schłodzić. Wszystkie te zabiegi miał na celu ograniczyć emisję spalin oraz zmniejszyć poziom spalania co w 100% się udało. Jednsotka zadowoli najbardziej wybrednych kierowców jest dynamiczna ,cicha z wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: HELIX ULTRA AH-E 0W-30 , wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

57%
10%
6%
7%
9%
6%
6%
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

04.10.2024 Hyundai Tucson 2023
(8.3)
Opinia: Wg mnie to nie jest zły silnik jak porównacie z innymi współczesnymi. Ok spalanie może mogło by być niższe, ale to spore auto . GPF jak tylko i wyłącznie miasto oraz niskie obroty to pewnie raz zimą się pojawi,ale dla mnie to też nie problem
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niezła dynamika
  • Silnik: 1.6l - 160KM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 11000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
15.01.2024 KIA SPORTAGE V
(10.0)
Opinia: Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie.
Wady: Brak
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 6000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
05.04.2023 Kia Sportage V
(4.7)
Opinia: Silnik znacznie gorszy niż poprzednik, nierówna praca, ciągłe problemy z GPF, skrzynia manualna - bardzo nieprzyjemna praca, czwarty bieg często haczy przy załączaniu
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 4.0/10
Zalety: niskie spalanie w trybie ECO - tylko po 2000 takiej jazdy zapchany GPF a potem wypalanie dobija spalanie do standardu :(
Wady: GPF, nierówna praca, nieprzyjemny dźwięk
  • Silnik: 1-6-t-gdi-150km-g4fp
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 7500
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
08.02.2023 Hyundai Tuscon
(8.0)
Opinia: Z przykrością stwierdzam że silnik ma poważny problem,chodzi o filtr cząstek stałych GPF który notorycznie się zapycha ze względu na jazdę miejską.Auto zakupione dla żony do jazdy po mieście z dziećmi i zakupy okazało się że ciągle komunikat o filtrze.Nie po to się przesiadłem z
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: fajnie się zbiera,dynamiczny i w miarę oszczędny zwłaszcza na trasie do 100km/h
Wady: GPF -filtr cząstek stałych który poważnie utrudnia jazdę miejską zwłaszcza na krótkich odcinkach.Ciągle się zapycha i to ogromny problem.
  • Silnik: 1.6T-GDi 150KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 14.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam