Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Mild Hybrid 48V G4FU

592
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Mild Hybrid 48V G4FU

Silniki Hyundai/Kia 1.5 / 1.6 T-GDI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 48V Hybrid  150KM-180KM G4FU wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila samochody Hyundai Tucson III oraz Kia Sportage V. Jednostka 1.6 T-GDi  z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie oraz najnowszym systemem CVVD.


Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów Continuously Variable Valve Duration Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 T-GDI zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 48V. Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany miękką hybrydą ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania.


To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy i hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektywniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • problem z filtrem cząstek stałych GPF w jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 0W-30 AH-E, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (1.3)
Trwałość 1.0/10
Utrzymanie 1.0/10
Dynamika 2.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

29%
14%
14%
14%
14%
14%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

17.01.2025 Tucson
(1.3)
Opinia: Silnik ma wadę fabryczną. Dziwny EGR powoduje wykruszanie ceramicznego katalizatora i zasysanie pyłu do silnika , co powoduje zniszczenie gładzi cylindrów. Ludzie nawet nie są świadomi , że jeżdżą szrotami.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 2.0/10
Zalety: brak
Wady: mega szybko remont. Nawet po 40 ts km
  • Silnik: 155
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 17000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam