Silniki Hyundai T-GDI SmartStream są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 1.5 T-GDI 160KM wszedł do produkcji w 2020 roku i zasila modele Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Jednostka została oparta na wersji wolnossącej z roku 2019 w której wprowadzono szereg zmian.
Silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę – to dwie najbardziej istotne zmiany. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km.
Opinia:
Silnik oszczędny i mocny. Uwaga zawory wymagają sprawdzenia i regulacji co 100 tys km ( na szklankach) zatem średni pomysł pod LPG tym bardziej że wtrysk bezpośredni.
7.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Oszczędny, 4 cylindry !!! Turbo !!!
Wady:
Nie stwierdzono
Silnik:
160
Rocznik:
2022
Przebieg:
30000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
08.12.2023KIA CEED, kombi, III (FL)
(9.7)
Opinia:
Po 20 000km, średnie spalanie 7.3l. Na trasie składającej się z: autostrad (300km, ~150km/h) i drogach krajowych (100km do 100km/h) plus jakieś tereny zabudowane (miasteczka i wsie) średnie spalanie wynosi 5.3-5.6l. W dużym mieście zależnie od ruchu 7-9.5l, a w skrajnych przypadkach do 12l.
W trybie
sport auto jest bardzo dynamiczne, a w trybie normal mam wrażenie, że ma lekko obciętá moc (może to być tylko moje wrażenia przez to, że skrzynia wtedy wolniej reaguje).
Słabe wygłuszenie auta szczególnie w okolicach nadkoli.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
+ekeonomiczny
+elastyczny
+dynamiczny (w trybie sport)
+ogólna kultura pracy
Wady:
-delikatne drgania na biegu jałowym w trybie normal
-słaba reakcja na dodawanie gazu do ~1600obr/min (praktycznie nie można utrzymywać obrotów poniżej tej wartości)
Silnik:
160KM, 1.5 t-gdi, 7DCT
Rocznik:
2022
Przebieg:
20000
Spalanie:
7.3 l/100km
Polecam
14.09.2023Ceed SW
(9.3)
Opinia:
Na razie bez kłopotów. Niskie spalania. Dobra dynamika na niskich obrotach (duży skok tłoka).
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Dynamiczny, Mało pali, bezawaryjny
Wady:
Głośna praca na zimno
Silnik:
G4LH
Rocznik:
2022
Przebieg:
18000
Spalanie:
6.7 l/100km
Polecam
08.01.2023Ceed III CD HB 2021 7DCT
(9.0)
Opinia:
Fajny, zrywny o sportowych zapędach (jeśli chodzi o dźwięk, brzmi jak jakieś sportowe auto w porównaniu do silników konkurencji o tej pojemności) - przyjemny dla ucha pomruk.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
Dynamika, spalanie przy normalnej jeździe 50/50 miasto trasa bez ruszania spod świateł do 50 w 2 dni 8h i 38 minut to 7,1l, trasa do 120kmh na tempomacie 5,1-5,2l. Jak widzę tu opinie, że za dużo pali to chyba od osób co znają położenia gazu
jedynie w dwóch pozycjach - 0-1. Jak się depie to wiadomo, że swoje spali.
Wady:
Kupując ten motor trzeba od razu kupić karton cewek zapłonowych, co chwilę pada. 20tys km i były wymieniane już 3.