Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI SmartStream 160KM G4LH

31297
Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI SmartStream 160KM G4LH

Silniki Hyundai T-GDI SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.5 T-GDI 160KM wszedł do produkcji w 2020 roku i zasila modele Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Jednostka została oparta na wersji wolnossącej z roku 2019 w której wprowadzono szereg zmian.


Silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni  oraz turbosprężarkę – to dwie najbardziej istotne zmiany.  Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: HELIX ULTRA AH-E 0W-20 , wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.1)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

6%
3%
4%
80%
3%
1%
3%
Suma głosów: 197

Opinie użytkowników

29.01.2024 I30
(8.3)
Opinia: Silnik oszczędny i mocny. Uwaga zawory wymagają sprawdzenia i regulacji co 100 tys km ( na szklankach) zatem średni pomysł pod LPG tym bardziej że wtrysk bezpośredni.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Oszczędny, 4 cylindry !!! Turbo !!!
Wady: Nie stwierdzono
  • Silnik: 160
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 30000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
08.12.2023 KIA CEED, kombi, III (FL)
(9.7)
Opinia: Po 20 000km, średnie spalanie 7.3l. Na trasie składającej się z: autostrad (300km, ~150km/h) i drogach krajowych (100km do 100km/h) plus jakieś tereny zabudowane (miasteczka i wsie) średnie spalanie wynosi 5.3-5.6l. W dużym mieście zależnie od ruchu 7-9.5l, a w skrajnych przypadkach do 12l. W trybie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: +ekeonomiczny +elastyczny +dynamiczny (w trybie sport) +ogólna kultura pracy
Wady: -delikatne drgania na biegu jałowym w trybie normal -słaba reakcja na dodawanie gazu do ~1600obr/min (praktycznie nie można utrzymywać obrotów poniżej tej wartości)
  • Silnik: 160KM, 1.5 t-gdi, 7DCT
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
14.09.2023 Ceed SW
(9.3)
Opinia: Na razie bez kłopotów. Niskie spalania. Dobra dynamika na niskich obrotach (duży skok tłoka).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny, Mało pali, bezawaryjny
Wady: Głośna praca na zimno
  • Silnik: G4LH
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 18000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
08.01.2023 Ceed III CD HB 2021 7DCT
(9.0)
Opinia: Fajny, zrywny o sportowych zapędach (jeśli chodzi o dźwięk, brzmi jak jakieś sportowe auto w porównaniu do silników konkurencji o tej pojemności) - przyjemny dla ucha pomruk.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie przy normalnej jeździe 50/50 miasto trasa bez ruszania spod świateł do 50 w 2 dni 8h i 38 minut to 7,1l, trasa do 120kmh na tempomacie 5,1-5,2l. Jak widzę tu opinie, że za dużo pali to chyba od osób co znają położenia gazu
Wady: Kupując ten motor trzeba od razu kupić karton cewek zapłonowych, co chwilę pada. 20tys km i były wymieniane już 3.
  • Silnik: 160
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam