Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI 48V Hybrid G4LK wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila samochody Hyundai i30, Kia cee’d oraz Xceed. Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik 1.5 T-GDI o mocy 160KM z rodziny Smartstream zespolonym z małą 48 -woltową instalacją elektryczną.
Właśnie ten wspólny układ określany jako miękka hybryda ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy i hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym, słuzy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |