Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V DPi SmartStream 79KM G4LF

3674
Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V DPi SmartStream 79KM G4LF

Silniki Hyundai DPi / MPi SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V DPi SmartStream 79KM G4LF wszedł do produkcji w roku 2024 wraz z modelem Kia Picanto III FL. Silnik przeszedł szereg modyfikacji aby spełnić najnowsze normy Euro6e i został seryjnie wyposażony w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.



Jednostka bardzo trwała o prostej konstrukcji co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Co do kultury pracy jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania
  • przyzwoita kultura pracy

Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 0W-20 API SN PLUS , wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.2)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 4.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

33%
17%
17%
0%
17%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

15.11.2024 i20 model 2025
(6.7)
Opinia: Silnik o małej mocy i niewielkim momencie obrotowym. Wtrysk wielopunktowy - po dwa wtryskiwacze na cylinder (DPI). Dość cichy, bez wibracji. Posiada GPF (znajduje się pomiedzy plecionką (za katalizatorem) a tłumikiem pośrednim. Spalanie na dystansie ok 500km/ jazda mieszana na dotarciu / ok. 5,8
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Dość leciwa, sprawdzona konstrukcja , z wtryskiem wielopunktowym, na łańcuchu, bez turbo , GDI. Nadaje się pod LPG.
Wady: Bardzo słaby . GPF.
  • Silnik: G4LF -79 km
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 500
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
10.10.2024 hyundai i10
(5.7)
Opinia: czy na prawdę ten silnik ma GPF? 1.2 MPI 84km kod silnika G4LA nie miał a ten 79km z oznaczeniem G4LF ma?
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 79
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 1000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam