Silniki Hyundai DPi / MPi SmartStream są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V DPi SmartStream 79KM G4LF wszedł do produkcji w roku 2024 wraz z modelem Kia Picanto III FL. Silnik przeszedł szereg modyfikacji aby spełnić najnowsze normy Euro6e i został seryjnie wyposażony w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.
Jednostka bardzo trwała o prostej konstrukcji co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Co do kultury pracy jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach.
Opinia:
Silnik o małej mocy i niewielkim momencie obrotowym. Wtrysk wielopunktowy - po dwa wtryskiwacze na cylinder (DPI). Dość cichy, bez wibracji. Posiada GPF (znajduje się pomiedzy plecionką (za katalizatorem) a tłumikiem pośrednim. Spalanie na dystansie ok 500km/ jazda mieszana na dotarciu / ok. 5,8
l/100km. Powinno się lać do niego oleje mid-sap (C5/SP , GF-6, 0w-20). Raczej do miasta /ew. krótkie wolne trasy.
8.0/10
8.0/10
4.0/10
Zalety:
Dość leciwa, sprawdzona konstrukcja , z wtryskiem wielopunktowym, na łańcuchu, bez turbo , GDI. Nadaje się pod LPG.
Wady:
Bardzo słaby . GPF.
Silnik:
G4LF -79 km
Rocznik:
2024
Przebieg:
500
Spalanie:
5.8 l/100km
Polecam
10.10.2024hyundai i10
(5.7)
Opinia:
czy na prawdę ten silnik ma GPF? 1.2 MPI 84km kod silnika G4LA nie miał a ten 79km z oznaczeniem G4LF ma?