Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 T-GDI G3LC – opinie – wady – awarie

29285
Silnik Hyundai/Kia 1.0 T-GDI G3LC – opinie – wady – awarie

Silniki Hyundai/Kia T-GDI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI G3LC o mocy 101 lub 120KM zadebiutował w roku 2014 na targach w Paryżu. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej odmianie wolnossącej z rodziny Kappa 1.0 67KM który był stosowany od 2011 roku. Jednostka przeszła szereg modyfikacji i znajdziemy w niej między innymi  wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarke.




Materiał z którego została wykonana jednostka to aluminium – mowa tu o bloku oraz głowicy. Ponadto cały układ chłodzenia został całkowicie przeprojektowany –  został tak skonstruowany że jego kanały w bloku oraz głowicy są oddzielne co daje możliwość utrzymania różnych temperatur – dla bloku wyższych a dla głowicy niższych. Do nowości trzeba zaliczyć układ wtryskowy bezpośredni z 6-otworowymi wtryskiwaczami o ciśnieniu do 2000 barów co przełożyło się na niski poziom spalania. Silnik współpracuje standardowo z przekładnią manualną 6-biegową natomiast występuję również opcja dwusprzęgłowego 7-biegowego automatu DCT.


Co do awaryjności jest ona na bardzo niskim poziomie, użytkownicy sygnalizują pierwsze większe problemy po wyżej przebiegu 200 tys/km, mowa tu o osprzęcie silnika – wtryskiwaczach, turbosprężarce czy sprzęgle. Ważną kwestią jest układ chłodzenia a przede wszystkim chłodnica która może łatwo ulec uszkodzeniu a co za tym idzie może dojść do przegrzania silnika! To jedyny słaby punkt, na który trzeba zwracać uwagę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • doba dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awaria chłodnicy
  • awarie osprzęty po wyżej 200 tys przebiegu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: HELIX ULTRA AH-E 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

57%
5%
5%
10%
5%
5%
14%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

06.10.2024 kia ceed gt line
(10.0)
Opinia: Jest ok
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika
Wady: brak
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
18.07.2023 kona
(9.7)
Opinia: super, dynamiczny oszczedny glosny
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,0 tgdi 120 km
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 1000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam