Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI SmartStream 100KM G3LE

33878
Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI SmartStream 100KM G3LE

Silniki Hyundai T-GDI SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI o mocy 100KM to najnowsza odmiana silników z rodziny Smartstream która weszła do produkcji w 2018 roku .Jednostka jest kontynuacją wersji z roku 2014 w której wprowadzono lekką modyfikację. aby dostosować ją do istniejących norm . Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej odmianie wolnossącej z rodziny Kappa 1.0 67KM który był stosowany od 2011 roku. Omawiana jednostka przeszła szereg modyfikacji i został dostosowana do obecnie panujących trendów znajdziemy w niej między innymi  wtrysk bezpośredni oraz turbospreżarkę. 


Materiał z którego została wykonana to aluminium mowa tu o bloku oraz głowicy co spowodowało że stała się dużo lżejsza od poprzednika.Ponadto cały układ chłodzenia został całkowicie przeprojektowany,jeżeli chodzi o szczegóły to został tak skonstruowany że jego kanały w bloku oraz głowicy są oddzielne to daje możliwość utrzymania różnych temperatur dla bloku wyższych a dla głowicy niższych.Do nowości trzeba zaliczyć układ wtryskowy bezpośredni z 6-otworowymi wtryskiwaczami o ciśnieniu do 2000 barów co przełożyło się na niski poziom spalania.Silnik współpracuje standardowo z przekładnią manualną 6-biegową natomiast występuję również opcja dwusprzęgłowego 7-biegowego automatu DCT.


Co do awaryjności jest ona na bardzo niskim poziomie,użytkownicy sygnalizują pierwsze większe problemy po wyżej przebiegu 200 tys/km,mowa tu o osprzęcie silnika wtryskiwaczy,turbospreżarki czy sprzęgła.Ważną kwestią jest układ chłodzenia a przede wszystkim chłodnica która może łatwo ulec uszkodzeniu  co za tym idzie może dojść do przegrzania silnika !!! To jedyny słaby punkt na który trzeba zwracać bacznie uwagę,po za tym wszystko zostało dopracowane i awaryjność jest praktycznie zerowa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • doba dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie osprzęty po wyżej 200 tys przebiegu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: HELIX ULTRA AH-E 0W-20, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

34%
6%
13%
6%
16%
13%
13%
Suma głosów: 32

Opinie użytkowników

21.10.2023 KIA STONIC hatchaback
(9.0)
Opinia: Polecam, przejechałem tym silnikiem 1.0TGDI ze skrzynią 7DCT ponad 127000 km. Jak dotąd tylko olej MOTUL i MOTUL do DCT max co 10.000 km wymiana i nie ma konieczności wymiany żadnego osprzętu a auto jeździło miasto i trasy sporo. Rocznik koniec 2018 Wymiana jak na razie tylko klocków
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Sporo jak wyzej
Wady: Zawieszenie ciut za sztywne ale przekłada się to na zalety w zakrętach Eko skóra może nie znieść upływu czasu na szczęście w obrębie fotela kierowcy w niewidocznym dla oka miejscu na styku z plastikami regulacji wysokości fotela, ale i to da się łatwo naprawić.
  • Silnik: 1.0 TGDI 120KM 3GLC
  • Rocznik: 2028
  • Przebieg: 127000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
17.06.2023 Kia Rio iV
(2.0)
Opinia: 2 raz trzeba będzie robić rozrząd , przebieg 13 tyś km ten silnik to jakieś nieporozumienie
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 3.0/10
Zalety: brak
Wady: łańcuch rozrządu się rozciąga
  • Silnik: 100KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 13000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
23.01.2023 Kia cee'd JD SW GTline
(10.0)
Opinia: Dynamiczny i nadający się do kompaktowego kombi Osiągi fabryka 120kM, 171Nm. Po chipie 133kM i 226Nm Nowoczesny Oszczędny Z charakterem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Podatność na chip tuning Wysoki moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie 1500-4500 Ciągnie jak diesel od samego dołu i nie przestaje aż do 6500 obr/min Gang trzycylindrowej jednostki jest fajny, w końcu to połowa V6 😀 W trasie dzięki charakterystyce silnika i skrzyni biegów utrzymuje dość niskie obroty i
Wady: Jest nowoczesny i wymaga odpowiedniego poziomu traktowania, ale odwzajemnia to bezawaryjnością. Olej tak jak w opisie powyżej zmieniać co 10.000km, zresztą dotyczy to każdego silnika spalinowego.
  • Silnik: 120 po chipie 133
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 85000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
05.06.2022 Rio
(10.0)
Opinia: Silnik posiada turbosprężarkę która daje mu kopa do jazdy i czuć że samochód chce jechać
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Dobra dynamika w aucie małego segmentu
Wady: Brak
  • Silnik: 100 t-gdi
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam