Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI Mild Hybrid 48V G3LF wszedł do produkcji w roku 2020 jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki Hyundai i Kia. Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI z rodziny Smartstream zespolonym z małą 48-woltową instalacją elektryczną. Właśnie ten wspólny układ Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy i hamujemy. Dodatkowa moc którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektywniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym, służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Wszystkie te zabiegi pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 101-120 KM
Moment obrotowy: 172 Nm
Pojemność baterii: 0.46 kWh
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 101-120 KM
Moment obr. systemu: 200 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |