Silnik Fiat 1.5 16V T4 FireFly e-Hybrid 130KM

2622
Silnik Fiat 1.5 16V T4 FireFly e-Hybrid 130KM

Silniki Fiat GSE FireFly są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 1.5 16V GSE T4 FireFly e-Hybrid o mocy 130KM jest produkowany od roku 2022 i ma zastosowanie w samochodach Alfa Romeo Tonale, Fiat 500X i Tipo oraz Jeep Compass i Renegade. To najnowsza konstrukcja hybrydowa składająca się z jednostki spalinowej oraz silnika elektrycznego o mocy 20KM i maks. mom. obrotowym 55Nm. Klasyczna miękka hybryda, której celem jest obniżenie emisji spalin CO2 przy jednoczesnym osiągnięciu jak najlepszych parametrów.



Jednostka o mocy 130KM została zespolona z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Praca układu możliwa jest z kilkoma trybami, które umożliwiają swobodne poruszanie się w różnych wariantach. Pierwszy z nich to Silent Start – pozwala na uruchomienie silnika bez użycia jednostki spalinowej. Drugi Electric Drive – umożliwia jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym przy podjazdach w korkach miejskich lub podczas parkowania, maksymalnie kilkadziesiąt metrów.



Kolejny tryb – Energy Recovery – odpowiada za ładowanie baterii przy odzyskiwaniu energii podczas hamowania. Dostępny jest także tryb  e-Boosting dostarczający większy moment obrotowy na koła za pomocą silnika elektrycznego. Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF. Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 130 KM

Moment obrotowy: 240 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.77 kWh

Moc silnika EV: 20 KM

Moment obrotowy EV: 55 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 130 KM

Moment obr. systemu: 240 Nm

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W-20 FIAT 9.55535-DM1, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

44%
0%
11%
11%
11%
11%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

09.11.2024 Jeep Compass
(8.7)
Opinia: Mogę się wypowiedzieć po przejechaniu ok 1.000 km tym silnikiem w Jeep'ie Compass. Zbyt duża zwłoka w reakcji silnika na dodanie gazu zwłaszcza w trybie hybrydowym. Chcąc szybko opuścić skrzyżowanie wyłączam wcześniej system "start-stop", gdyż to bardzo opóźnia ruszenie. W ogóle to jazda z wyłączonym "start-stopem"
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - cichy - oszczędny
Wady: - duża zwłoka przy ruszaniu
  • Silnik: 130 KM / T4 mHev
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 1100
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam