Silnik Opel 2.4i 16V TWIN-TEC 136/144KM Z24XE

2814
Silnik Opel 2.4i 16V TWIN-TEC 136/144KM Z24XE

Silniki Opel 2.4 / 2.6 / 3.0 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 2.4i TWIN-TEC 136KM-144KM Z24XE miał zastosowanie w latach 2006-2011 w modelach klasy SUV Opel Antara oraz Chevrolet Captiva.Konstrukcja pochodzi z początku lat 70 tych która została poddana modyfikacji i otrzymała całkowicie nową głowicę cylindrów.Jednostka częściowo wykonana została z żeliwa-blok, natomiast głowica z aluminium.Rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada przy przebiegu 120 tys/km jednak zaleca się jego skrócenie do przebiegu 60tys/km.



Konstrukcja bardzo trwała nie stwarzająca większych problemów,jednak z racji większych przebiegów użytkownicy sygnalizują pewne awarie.Do najczęstszych trzeba zaliczyć uszczelniacz wału korbowego oraz zatkanie układu odpowietrzania skrzyni korbowej.Na minus trzeba zapisać wysoki poziom spalania oraz bardzo głośny pracę .Po za tymi mankamentami jednostka jest bardzo trwała i przy odpowiednim serwisowaniu bezproblemowo powinna pokonać ponad 500 tys/km.Silnik spełnia normy spalin Euro4.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami