Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM X20SE była stosowana w latach 1994-1999 w modelach Opel Omega oraz Frontera.To kolejna odmiana po wersji C20NE w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w sprawie emisji spalin i uzyskano normę Euro2.Trwała konstrukcja oparta na prostych rozwiązaniach,blok żeliwny z aluminiową głowica i rozrządem paskowym. Trzeba pamiętać że jego żywotność jest bardzo słaba i jego wymianę należy skrócić do przebiegu maksymalnie 50 tys /km.
Przede wszystkim silnik w odróżnieniu od starszej wersji C20NE jest kolizyjny w razie zerwania paska zawory się wygną.!!! Użytkownicy również sygnalizują drobne usterki do takich należą awarie układu zapłonowego oraz problemów popychaczy hydraulicznych ale to przy większych przebiegach. Po za tym konstrukcyjnie jest to ta sama jednostka sprawdzona i trwała z bezproblemowym dostępem do części.Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania oraz słabą dynamikę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |