Silnik Opel 2.0i 8V SOHC MPI 115KM X20SE

1165
Silnik Opel 2.0i 8V SOHC MPI 115KM X20SE

Silniki Opel 1.8 / 2.0 / 2.2 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Daewoo

Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM X20SE była stosowana w latach 1994-1999  w modelach Opel Omega oraz Frontera.To kolejna odmiana po wersji C20NE w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w sprawie emisji spalin i uzyskano normę Euro2.Trwała konstrukcja oparta na prostych rozwiązaniach,blok żeliwny z aluminiową głowica i rozrządem paskowym. Trzeba pamiętać że jego żywotność jest bardzo słaba i jego wymianę należy skrócić do przebiegu maksymalnie 50 tys /km.


Przede wszystkim silnik w odróżnieniu od starszej wersji C20NE jest kolizyjny w razie zerwania paska zawory się wygną.!!! Użytkownicy również sygnalizują drobne usterki do takich należą awarie układu zapłonowego oraz problemów popychaczy hydraulicznych ale to przy większych przebiegach.  Po za tym konstrukcyjnie jest to ta sama jednostka sprawdzona i trwała z bezproblemowym dostępem do części.Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania oraz słabą dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

05.05.2024 Opel Omega B 2.0 8v 1996r
(8.7)
Opinia: Opel Omega B x20se 2.0 8v, może nie jest autem sportowym ale za to odwdzieczy sie niesamowitym komfortem. Silnik wystarczający do przemieszczania się bez żadnych awari. Posiadam taki model 10lat i jeździ tylko na lpg i nic sie z nim nie dzieje. Polecam nie zdecydowanym.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bardzo dobry do lpg Elastyczny silnik moment obrotowy od 2400 obr/min Trwała stara konstrukcja
Wady: Nie zauważyłem.
  • Silnik: 2.0 116km
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 400
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam