Hybryda

Miękka hybryda VW 3.0 V6 24V TFSI 340KM mHEV EA839evo

30
Miękka hybryda VW 3.0 V6 24V TFSI 340KM mHEV EA839evo

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Miękka hybryda VW 3.0 V6 24V TFSI mHEV EA839evo DLZA weszła do produkcji w roku 2021 i zasila modele Audi A6, A7 i A8. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbodoładowanie typu Twin Scroll. Silnik występuję z instalacją 48V  i spełnia normy spalin Euro6d. W skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem paskiem klinowym.



Układ ten potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.


Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund, co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa. Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości ok. 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku. Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z niewielką prędkością do świateł czy skrzyżowania. Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin CO2.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty naprawy-wymiany kolektora dolotowego

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 340 KM

Moment obrotowy: 500 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.5 kWh

Moc silnika EV: 8 KM

Moment obrotowy EV: 60 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 340 KM

Moment obr. systemu: 500 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.6 L, typ oleju: 0W-20 VW 508 00, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię