Miękka hybryda VW 2.0 16V TFSI mHEV EA888evo4 DMTA o mocy 265KM stosowana od 2020 roku w modelach Audi A4, A5, A6, A7 i Q5. Silnik występuję z instalacją 48V i spełnia normy spalin Euro6d. W skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem paskiem klinowym.
Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu.. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.
Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund, co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa. Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości ok. 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku. Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z niewielką prędkością do świateł czy skrzyżowania. Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin CO2.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 265 KM
Moment obrotowy: 370 Nm
Pojemność baterii: 0.15 kWh
Moc silnika EV: 3 KM
Moment obrotowy EV: 60 Nm
Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)
Moc systemu: 265 KM
Moment obr. systemu: 370 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |