Volkswagen

Miękka hybryda VW 2.0 16V TFSI 204KM mHEV EA888evo4

208
Miękka hybryda VW 2.0 16V TFSI 204KM mHEV EA888evo4

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Miękka hybryda VW 2.0 16V TFSI mHEV EA888evo4 DMSA o mocy 204KM stosowana od 2020 roku w modelach Audi A4, A5 i Q5. Silnik występuję z instalacją 48V  i spełnia normy spalin Euro6d. W skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem paskiem klinowym.



Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu.. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.


Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund, co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa. Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości ok. 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku. Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z niewielką prędkością do świateł czy skrzyżowania. Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin CO2.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • ?

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 204 KM

Moment obrotowy: 320 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.15 kWh

Moc silnika EV: 3 KM

Moment obrotowy EV: 60 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)

Moc systemu: 204 KM

Moment obr. systemu: 320 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: 0W-30 VW 504 00 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

23%
15%
8%
8%
23%
15%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

07.10.2024 Audi A5 Quattro
(10.0)
Opinia: genialny silnik, jak nic nie skopali z awaryjnością to będziemy to wspominać jako jeden z najlepszych silników benzynowych po 2010 roku. Na krajówkach da się zejść do 4l, dynamiczna jazda w trasie 6-7 litrów MAX. Przy 140 niecałe 8. W mieście potrafi spalić 12 przy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika spalanie cicha praca szybkie nagrzewanie
Wady: niskie obroty przy stałej prędkości (s-tronic) delikatne drgania na postoju, zwłaszcza na zimnym silniku
  • Silnik: 2.0 mhev 204
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 56000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię