Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV 170KM OverBoost

93
Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV 170KM OverBoost

są stosowane w samochodach marki

Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV OverBoost stosowana od 2023 roku w Fordzie Puma ST. Jest to najnowsza odmiana jednostki 1.0 EcoBoost o mocy 160KM i momencie obrotowym 200 Nm z możliwością podniesienia tych parametrów do odpowiednio 170KM i 248Nm przez zastosowanie funkcji Overboost. Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 16KM i akumulatorem o napięciu 48V. Jednostka współpracuje jedynie z dwu-sprzęgłową  7-biegową przekładnią Powershift.



To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6l/100km co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu, który jest magazynowany w 48-voltowym akumulatorze. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym silniku elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • przyzwoita dynamika
  • dobra kultura pracy

Wady

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 160-170 KM

Moment obrotowy: 200-248 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Moc silnika EV: 16 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 160-170 KM

Moment obr. systemu: 200-248 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W-20 Ford WSS-M2C948-B , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię