Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV OverBoost stosowana od 2023 roku w Fordzie Puma ST. Jest to najnowsza odmiana jednostki 1.0 EcoBoost o mocy 160KM i momencie obrotowym 200 Nm z możliwością podniesienia tych parametrów do odpowiednio 170KM i 248Nm przez zastosowanie funkcji Overboost. Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 16KM i akumulatorem o napięciu 48V. Jednostka współpracuje jedynie z dwu-sprzęgłową 7-biegową przekładnią Powershift.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6l/100km co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu, który jest magazynowany w 48-voltowym akumulatorze. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym silniku elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 160-170 KM
Moment obrotowy: 200-248 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 16 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 160-170 KM
Moment obr. systemu: 200-248 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |