Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV 155KM

86
Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV 155KM

są stosowane w samochodach marki

Silnik 1.0 12V EcoBoost Mild Hybrid 155KM wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Ford Fiesta, Focus oraz Puma. Cały układ powstał na bazie znanej jednostki 1.0 EcoBoost która ma zastosowanie od roku 2012 w szeregu modeli Forda. Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 16KM i akumulatorem o napięciu 48V. Układ Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania.



To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6l/100km co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu, który jest magazynowany w 48-voltowym akumulatorze. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym silniku elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • przyzwoita dynamika
  • dobra kultura pracy

Wady

  • wyczuwalana turbodziura

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 155 KM

Moment obrotowy: 190-240 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Moc silnika EV: 16 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 155 KM

Moment obr. systemu: 190-240 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W-20 Ford WSS-M2C948-B , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
17%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

23.08.2024 Ford Puma
(10.0)
Opinia: Bardzo fajny silniczek, idealnie sprawdza się w mieście w naszej Pumie. Auto kupione ze względu na małą pojemność silnika oraz gabaryty.Spalanie niskie zamyka się w 6 litrach oto najbardziej nam chodziło.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik oszczędny, zrywny i cichy.
Wady: Na razie nie ma
  • Silnik: 1.0 155 KM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 17000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam