Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mild Hybrid 70KM

1202
Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mild Hybrid 70KM

Silniki Fiat GSE FireFly są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 1.0 6V GSE FireFly mHEV 70KM N3BSG produkowany jest od 2020 roku jako tzw. mikro hybryda i zasila samochody Fiat 500 oraz Panda. Bazą układu jest wolnossący 3-cylindrowy silnik z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Jednostka zastąpiła starszy silnik 1.2 FIRE 69KM, który nie spełniał obecnych norm spalin Euro6d. W tym układzie miękkiej hybrydy zastosowano rozrusznik zintegrowany z alternatorem który pełni funkcję małego silnika elektrycznego o mocy 5KM.Natomiast energia jest magazynowana w niewielkim akumulatorze o pojemności 0.53kWh umiejscowionym pod fotelem.



Zadaniem tej instalacji jest wspomaganie silnika podczas jazdy lub rozruchu oraz poprawa kultury pracy. Dodatkową zaletą jest obniżenie spalania kiedy odzyskiwana jest  energii podczas hamowania. W tym układzie nie ma mowy o poruszaniu się w trybie elektrycznym jedynie możemy liczyć na wsparcie jednostki benzynowej przez ten niewielki układ elektryczny. Średnie spalanie auta w trybie miejskim oscyluje w graniach 6.5l/100km natomiast w trasie nie przekracza 5l. Silnik został wyposażony seryjnie w system start&stop co wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 70 KM

Moment obrotowy: 92 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.53 kWh

Moc silnika EV: 5 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)

Moc systemu: 70 KM

Moment obr. systemu: 92 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5 L, typ oleju: 0W-20 API SN, ACEA C5, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 4.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

44%
0%
11%
11%
11%
11%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

18.08.2024 Fiat 500
(8.3)
Opinia: Nie posiadam auta z tym układem, ale miałem okazję pojeździć fiatem 500 1.0 hybrid i nawet mi się spodobało. Jak na 3 cylindry to nie wibruje , można go trzymać na bardzo niskich obrotach, a on nadal jedzie i się nie dławi dzięki pomocy silnika
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.0 hybrid
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 1509
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
08.12.2023 Fiat Panda Cross
(7.3)
Opinia: Jak tak małe autko to spalanie zbyt wysokie a sama kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Spalanie w mieście dochodzi do 7 litrów to jakiś żart przy pojemności silnika i masie auta.W trasie możemy spokojnie zejść do 4 litrów ale na 6 biegu i do 80
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: brak awarii to chyba jedyny atut i niskie spalanie przy delikatnej jeździe na trasie
Wady: zerowa dynamika, głośna praca przy wyższych obrotach,zbyt wysokie spalanie
  • Silnik: 1.0 70KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 19.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam