Silnik BMW 3.0 R6 24V Twin Power mHEV B58B30B o mocy 374KM wszedł do produkcji w roku 2020 jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW. Pod maską znajdziemy wyżej wymieniony silnik 3.0 R6 24V Twin Power zespolony z małym silnikiem elektrycznym o mocy 11KM i akumulatorem o pojemności 0.4 kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.
Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna wpływa na przyspieszenie, które jest efektywniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przyczyniło się do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 360-374 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Pojemność baterii: 0.4 kWh
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: 25 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 360-374 KM
Moment obr. systemu: 500 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |