Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power mHEV B48B20A o mocy 245, 252, lub 258KM wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila samochody BMW serii 5 G30, serii 6 GT G32, X3 G01 oraz X4 G02. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik 2.0 R4 16V Twin Power z rodziny B48 zespolony z małym silnikiem elektrycznym 11KM i akumulatorem o pojemności 0.4 kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.
Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna wpływa na przyspieszenie, które jest efektywniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 245-258 KM
Moment obrotowy: 350-400 Nm
Pojemność baterii: 0.4 kWh
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: 25 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 245-258 KM
Moment obr. systemu: 350-400 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |