Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.8 ECOTEC 116KM X18XE montowany w samochodach Opel Astra oraz Vectra. Jednostka 1.8 X18XE została oparta całkowicie na rozwiązaniach silnika 2.0 X20XEV. Konstrukcja silnika prosta co przekłada się na mała awaryjność i dostępność części w przystępnych cenach. Atutem jednostki jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, często stosowany ze względu na dosyć duży poziom spalania. Na minus trzeba zapisać częsty pobór oleju silnikowego na którego poziom kierowca musi zwracać uwagę. Po za tym użytkownicy chwalą sobie jednostkę za bezproblemową i bardzo trwałą .
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
dobra współpraca z LPG
Wady
drobne awarie elketryki
wysoki poziom spalania
ubytki oleju
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 60.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik sam w sobie żywotny i nawet żwawy. Gorzej z osprzętem
8.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
Żywotny, tani w esploatacji, świetna współpraca z lpg
Wady:
Psujący się osprzęt, bierze olej
Silnik:
X18X3
Rocznik:
1996
Przebieg:
28000
Spalanie:
8.0 l/100km
Odradzam
24.04.2023Opel Vectra B
(8.7)
Opinia:
Użytkowałem Opla Vectrę B z tym silnikiem przez 5 lat i byłem z niego zadowolony. Pojazd nie był wyposażony w instalację gazową (LPG). Spalanie paliwa na trasie wynosiło 6 litrów benzyny, natomiast w mieście wynosiło 10 litrów (tu już by się przydała instalacja LPG ;P).
Spotkały mnie dwie nieprzyjemności: zużycie łożyska na napinaczu paska wielorowkowego oraz awaria pompy paliwa (stanęła). Na brak mocy nie narzekałem. Po tylu latach należy się liczyć z jakimiś naprawami (np. popychacze hydrauliczne ze względu na wiek dają o sobie znać). Silnik pobierał olej 1 litr na interwał serwisowy. Producent zaleca dolewkę oleju silnikowego max 0,6 litra na 1000 km. Ze względu na plastikową pokrywę zaworów należy liczyć się z częstymi wyciekami oleju.
10.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Bezawaryjny, elastyczny, bardzo dobry na trasy
Wady:
Należy liczyć się z usterkami (wiek), spalanie, wycieki oleju silnikowego
Silnik:
X18XE
Rocznik:
1998
Przebieg:
250000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
24.06.2022Opel Vectra B
(6.7)
Opinia:
Używam ten silnik w połączeniu z AT. Jazda głównie po mieście, krótkie odcinki. Tanio nie jest.