Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 136KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila modele Mercedesa Klasy A, B, CLA, GLA oraz GLB.
To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .Silnik jest następcą odmiany 1.6l M270 która nie spełniała obecnych bardzo wygórowanych norm obowiązujących w nowoczesnych jednostkach.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.
Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.
Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka współpracuje z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię.W opinii użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (8.3) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |