Silnik 4.7 V8 BiTurbo 408KM wszedł do produkcji w 2010 roku zasilając modele klasy premium aż do 2020 roku.
Jednostka powstała w oparciu o odmianę M273 w której wprowadzono szereg modyfikacji .Silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz wieloiskrowym zapłonem co miało wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa. Wtryski piezoelektryczne są bardziej wrażliwe na złej jakości paliwo oraz droższe w naprawie za to o wiele bardziej precyzyjnie dawkują mieszankę paliwa.
W porównaniu do starszej wersji silnika M273 przeprojektowano całkowicie cały układ rozrządu oraz zwiększono system regulacji zmiennych faz rozrządu. Najważniejsza zmiana dotyczy zastosowania dwóch turbosprężarek po jednej na blok cylindrów wytwarzające ciśnienie doładowanie 0.9 bar. Te oraz inne zmiany przełożyły się wyższą kulturę pracy, lepsze osiągi a co najważniejsze obniżyły poziom spalania oraz emisję co2.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |